Każda cena mówi Klientowi coś innego.

Każda cena mówi Klientowi coś innego

Jak wyceniać dania w menu, żeby zachęcały gości? [PORADNIK]

Okazuje się, że cena w menu nie może być jedynie wypadkową biznesowych przesłanek, zazwyczaj – dwóch zmiennych – podaży i popytu. To jedna strona tego medalu, bo badania pokazują, że jeśli cena dania jest określona po przecinku (np. 9,20 PLN), to wówczas klient odbiera ją jako gorszej jakości.
Jeśli kończy się cyfrą 9 (np.8,99 PLN), to klient uważa, że oszczędza.

Złoty środek okazuje się być najlepszym rozwiązaniem, bo najbardziej przyjazne są cyfry wypośrodkowane (np. 7,95 PLN). Dają Klientowi iluzję lepszej jakości przy dobrej cenie.
W przypadku cen pełnych (15 PLN), odbierane są jako zarezerwowane dla produktów lepszych, które nie muszą stawać do konkurencji cenowej.

Takie menu jest też prostsze do przeczytania i zrozumienia, a przy tym budzi większe zaufanie.